De bedrijfswereld is constant bezig met innoveren, maar soms beseft men niet wat er wordt weggegooid. Daardoor zijn er altijd trends op het gebied van ondernemen die een terugkeer maken. Ben jij benieuwd welke trends dit de afgelopen periode zijn geweest? In deze blog vind je een mooi overzicht hiervan!
Visitekaartjes
De eerste trend onder bedrijfseigenaren die een comeback heeft gemaakt, zijn visitekaartjes. Veel mensen dachten dat contactgegevens uitwisselen zoals Telefoonnummers of je Whatsapp/LinkedIN de weg voorwaarts is.
Wat blijkt echter?
Mensen herinneren je veel meer als je een visitekaartje hebt! Hierdoor zie je dat bedrijven die een expert zijn op het gebied van visitekaartjes produceren, zoals Printis, helemaal in zijn. Wees dus niet verrast als je op het volgende netwerkevenement een paar visitekaartjes ontvangt.
Weer op kantoor werken
Na jaren van thuiswerken, valt het op dat er een behoefte is ontstaan onder zowel werknemers als werkgevers om weer naar kantoor terug te keren. Dit is niet alleen omdat mensen het sociale aspect van het werken in een kantoor missen, maar ook omdat samenwerken op de werkvloer unieke voordelen heeft.
Creatieve brainstormsessies, de koffiepauzes en spontane interacties leveren vaak onverwachte inzichten en een sterkere teamgeest op. Natuurlijk, de verschuiving naar flexwerken is hier om te blijven, maar het lijkt erop dat een hybride model steeds populairder wordt.
SEO marketing
Verder is SEO marketing weer helemaal in. Een tijdje was het zo dat iedereen de aandacht verlegde naar social media marketing of affiliate marketing. SEO is ondanks alles echter de koning gebleven!
Door de juiste keywords te gebruiken en je website optimaal in te richten, kun je ervoor zorgen dat jouw onderneming de nieuwe ster is. Wees hierbij slim door voor een professional te kiezen die je op dit gebied een steuntje in de rug biedt.
Mastermind groepen
Laten we het eens hebben over Mastermind groepen. Dit zijn niet zomaar bijeenkomsten, maar krachtige verzamelplaatsen voor gelijkgestemden die allemaal één doel voor ogen hebben: groeien.
Door kennis, ervaringen, en uitdagingen met elkaar te delen, wordt de weg naar succes een gezamenlijke reis. In een Mastermind groep vind je de ondersteuning die je nodig hebt om je dromen te realiseren. Het is alsof je een groep van persoonlijke adviseurs hebt die allemaal in jou en je bedrijf geloven.
E-mail marketing
Tot slot is e-mail marketing weer trendy. Het stelt je bedrijf in staat om op een persoonlijke, meetbare manier te communiceren. Of je nu updates deelt, exclusieve aanbiedingen stuurt of gewoon het gesprek gaande houdt; e-mail marketing helpt je een relatie op te bouwen met je publiek.
In een tijdperk waarin iedereen alles wil automatiseren, is er iets heel krachtigs aan dat persoonlijke tintje!